הונאות ב-bit




הונאות ב-bit

אפליקציית bit (ביט)

אפליקציית bit משמשת לביצוע תשלומים, להעברה ולקבלת כסף, בשימוש חשבון הבנק ו/או כרטיס האשראי.

  • להגן על המידע בנייד: הגדירו כניסה מאובטחת למכשיר על ידי סיסמה, PIN Code או זיהוי ביומטרי (פנים או טביעת אצבע).
  • לא ללחוץ על קישורים: קיבלתם הודעה (SMS, WhatsApp או מייל) מ-bit שכוללת קישור? זו עלולה להיות הונאה, ולכן לא כדאי ללחוץ על הקישור, אלא להיכנס ישירות לאפליקציית bit שבמכשיר, ולבדוק אם מחכה לכם שם הודעה דומה.
  • לא למסור פרטים: קיבלתם שיחת טלפון שלא אתם יזמתם ובה ביקשו מכם למסור פרטים על חשבון ה-bit שלכם? אל תמסרו את הפרטים. נתקו את השיחה והתקשרו לדווח למוקד bit ב-*6428.
  • לעדכן גרסה: עדכנו לעיתים קרובות את מערכת ההפעלה במכשיר ואת הגרסה של אפליקציית bit שמותקנת בו.

תרחיש הונאה נפוץ:

מתחזים מבקשים לפעמים לקבל תשלום ב-bit עבור שירות או מוצר. לאחר ביצוע התשלום יתקבל אצל מעביר התשלום SMS שמתחזה ל-bit, מודיע על תקלה טכנית ומבקש להעביר את הסכום פעם נוספת. 
לפני ביצוע העברה חוזרת חשוב לבדוק את סטטוס ההעברה באפליקציה. אם סטטוס ההעברה הוא "ממתינה" – אין לבצע העברה חוזרת.

 
bit שולחת מדי פעם הודעות, אבל היא לעולם לא תבקש להשיב להן בצירוף פרטי הזדהות אישיים, כמו קוד משתמש, סיסמה או מספר כרטיס האשראי.
במקרה כזה חשוב ליצור קשר באופן מיידי עם חברת האשראי לביטול הכרטיס.
גם במקרה הזה יש ליצור קשר באופן מיידי עם חברת האשראי לביטול הכרטיס.
הודעות לגיטימיות:

במקרים מסוימים bit שולחת הודעות עם קישור (לינק). בהודעות אלו לעולם לא תתבקשו למסור לנו פרטים מזהים כמו מספר תעודת זהות, סיסמה וכדומה.


הודעות מתחזות:

בהונאה זו, מתחזים שולחים הודעה במייל, ב-SMS, ברשת חברתית או ב-WhatsApp. לרוב, ההודעה תתריע על בעיה שנוצרה בחשבון bit, או על תשלום שממתין באפליקציה. מטרת ההודעה לגרום לנו לפעול במהירות וללחוץ על הקישור שבהודעה. לחיצה על הקישור תוביל לאתר מתחזה, שבו נתבקש להקליד את פרטי כרטיס האשראי, והם יועברו לידי המתחזים.
הודעה מתחזה ביט

 אתר מתחזה של ביט