הונאות באפליקציית bit


הונאות באפליקציית bit

אפליקציית bit (ביט)

אפליקציית bit משמשת לביצוע תשלומים, להעברה ולקבלת כסף, ומקושרת לחשבון הבנק ו/או כרטיס האשראי שלכם.

  • להגן על המידע בנייד: הגדירו כניסה מאובטחת למכשיר על ידי סיסמה, PIN Code או זיהוי ביומטרי (פנים או טביעת אצבע).
  • לא ללחוץ על קישורים: קיבלתם הודעה (SMS, WhatsApp או מייל) מ-bit עם קישור (לינק)? זו עלולה להיות הונאה. 
    מומלץ תמיד להכנס לאפליקציית bit ישירות מהמכשיר שלכם ולא ללחוץ על קישורים שמופיעים בהודעות. אם ההודעה אכן נשלחה מאפליקציית bit, תחכה לכם שם הודעה דומה.
  • לא למסור פרטים: קיבלתם שיחת טלפון שלא אתם יזמתם ובה ביקשו מכם למסור פרטים על חשבון ה-bit שלכם? אל תמסרו את הפרטים. נתקו את השיחה והתקשרו לדווח למוקד bit ב-6428*
  • לעדכן גרסה: עדכנו לעיתים קרובות את מערכת ההפעלה במכשיר ואת הגרסה של אפליקציית bit שמותקנת בו.

תרחיש הונאה נפוץ:

מתחזים מבקשים לפעמים לקבל תשלום ב-bit עבור שירות או מוצר. לאחר ביצוע התשלום יתקבל אצל מעביר התשלום SMS שמתחזה ל-bit, מודיע על תקלה טכנית ומבקש להעביר את הסכום פעם נוספת. 
לפני ביצוע העברה חוזרת חשוב לבדוק את סטטוס ההעברה באפליקציה. אם סטטוס ההעברה הוא "ממתינה" – אין לבצע העברה חוזרת.

 
אפליקציית bit שולחת מדי פעם הודעות, אבל היא לעולם לא תבקש להשיב להן בצירוף פרטי הזדהות אישיים, כמו קוד משתמש, סיסמה או מספר כרטיס האשראי.
הודעות לגיטימיות:

במקרים מסוימים אפליקציית bit שולחת הודעות עם קישור (לינק). בהודעות אלו לעולם לא תתבקשו למסור לנו פרטים מזהים כמו מספר תעודת זהות, סיסמה וכדומה.


הודעות מתחזות:

בהונאה זו, מתחזים שולחים הודעה במייל, ב-SMS, ברשת חברתית או ב-WhatsApp. לרוב, ההודעה תתריע על בעיה שנוצרה בחשבון bit, או על תשלום שממתין באפליקציה. מטרת ההודעה לגרום לנו לפעול במהירות וללחוץ על הקישור שבהודעה. לחיצה על הקישור תוביל לאתר מתחזה, שבו נתבקש להקליד את פרטי כרטיס האשראי, והם יועברו לידי המתחזים.
הודעה מתחזה ביט

 אתר מתחזה של ביט


 
במקרה כזה חשוב ליצור קשר באופן מיידי עם חברת כרטיסי האשראי, לביטול הכרטיס.
גם במקרה הזה יש ליצור קשר באופן מיידי עם חברת כרטיסי האשראי, לביטול הכרטיס.
צריכים עזרה או כל עניין אחר שקשור ל-bit שלכם ? מוקד bit  לשירותכם ב-6428*
אנחנו זמינים עבורכם במוקד הטלפוני בימים א'-ה' בין השעות 9:00-17:00 וימי ו' וערבי חג בין השעות 8:30-12:30.
אפשר להתקשר למוקד גם ישירות מתוך אפליקציית bit.
במסך הראשי לחצו על: "פרופיל" (בתחתית המסך בצד שמאל) > "מידע ותמיכה" (בתחתית המסך הבא) > "יצירת קשר"