הקלות בנושא ספירת שיקים ללא כיסוי
הקלות בנושא ספירת שיקים ללא כיסוי


בתקופת המלחמה נקבעו הקלות בנושא ספירת שיקים שחזרו ללא כיסוי לעניין הגבלת שיקים. במקרים מסוימים, הקלות אלו הן אוטומטיות ובמקרים אחרים עלייך לפנות לבנק בבקשה לגרוע את השיק מספירת  השיקים שחזרו.

חשוב לדעת כי גריעת השיק מספירת השיקים שחזרו אינה פוטרת מהשלכות נוספות שעלולות להיות לאי תשלום השיק:

  • מאגר נתוני אשראי: בהתאם להוראות הדיווח למאגר נתוני אשראי ולחוק נתוני אשראי תשע"ו2016 שיקים שחזרו בחשבון מסיבת אין כיסוי מספיק ידווחו למאגר נתוני אשראי וישפיעו לרעה על דירוג האשראי שלך. 
  • המוטב בשיק: זכות המוטב לפעול לגביית השיק באמצעות לשכת ההוצאה לפועל. 

תקופת ההקלה: החל מה 7.10.23 ועד 21.01.2024.

להלן תנאי ההקלה, במסגרתה שיקים שיחזרו בשל העדר כיסוי ייגרעו מספירת השיקים לצורך הגבלת לקוח: 
נציין ש"קרוב" לעניין ההקלות כולל בן זוג, אח/אחות, הורה, ילד 

  • בחשבון יחיד או תאגיד, שיק שסורב בתקופה שמיום 7 באוקטובר 2023, ועד יום 31 באוקטובר 2023 ייגרע השיק ממניין השיקים המסורבים; אין צורך לפנות לבנק, ההקלה תינתן אוטומטית
  • בחשבון יחיד או תאגיד, שיק שסורב בתקופה שמיום 1 בנובמבר 2023 ועד יום 21 בינואר 2024, ומתקיימים בו אחד התנאים המפורטים להלן, ייגרע ממניין השיקים המסורבים: 
    • כתובת הלקוח  ברישומי הבנק, הוא באחד הישובים הכלולים בתוספת לחוק דחיית מועדים, אין צורך לפנות לבנק, ההקלה תינתן אוטומטית. 
    • נעדר, חטוף או שבוי במהלך תקופת ההקלה וקרובו. נדרשת פניה לבנק באמצעות בן משפחה לקבלת ההקלה. 
    • שירות בשירות מילואים בנסיבות חירום או בשירות מילואים במצב מיוחד, במהלך תקופת ההקלה ובן/בת זוגו. נדרשת פניה לבנק לקבלת ההקלה. 
    • אשפוז בבית חולים לתקופה של 7 ימים לפחות בשל פציעה שנגרמה במהלך תקופת ההקלה, כתוצאה מפעולת  איבה כהגדרתה בחוק. הקלה זו ניתנת גם לקרובו של מאושפז. נדרשת פניה לבנק לקבלת ההקלה. 
    • חשבון חברה שיש לה חמישה בעלי מניות לכל היותר ושבעל המניות בה הוא יחיד העונה לתנאים המוגדרים לעיל ובנוסף הוא מחזיק ב- 50% מאמצעי השליטה בה לפחות, או שותפות רשומה שיחיד העונה לתנאים המוגדרים לעיל משתתף בניהול עסקיה ושולט ב– 50% לפחות מנכסיה. נדרשת פניה לבנק לקבלת ההקלה. 

איך פונים לקבלת הקלה? 
לבדיקה האם אתה נמנה על האוכלוסייה הזכאית לגריעת שיק, ניתן לפנות באמצעות פנייה לבנקאי בערוצים הדיגיטליים, בקו החירום שלנו בטלפון 2499* או במוקד הטלפוני 2407* ניתן גם לפנות לסניף בו מתנהל חשבונך. 

משרתי מילואים או בני/בנות זוגם - אנא פרטו בתיאור הפניה את הצהרתכם בדבר גיוסכם או גיוס בן זוגכם לשירות מילואים.

לקוחות שאושפזו בבית חולים לתקופה של 7 ימים לפחות או קרוביהם - אנא פרטו בפנייתכם את הצהרתכם בדבר אשפוזכם/קרבתכם למי שאושפז.

לקוחות שהינם בעלי קרבה ראשונה (בני זוג, אחים, הורים וילדים) לחטופים, נעדרים או שבויים - אנא פרטו בתיאור הפנייה את הצהרתכם אודות הקרבה לנעדר/חטוף /שבוי. 

לפרטים נוספים אודות התקנות